Babyshower och syn på en älg!

 

HEJ!!!!!

Nu är det verkligen inte lång tid tills jag lämnar Cochrane, 29 dagar om jag inte har räknat fel, och jag både bävar för det samtidigt som jag kommer att känna lättnad. Bävar för att jag har lärt känna nytt folk som jag håller om och man vet inte när man kommer at se dem igen, för man säger (planerar) så mycket, och så händer inget, jag får helt enkelt hoppas på det bästa :) Sen ska det bli en lättnad, för det första att komma hem till älskade Sverige igen med allt vad det innebär, sen komma tillbaka till rutinen igen, och sen har jag inte det bästa med min värdfamilj för tillfället, och det tar väldigt mycket på mig, och det är alltid i mina tankar. Varför det är problem är för att min värdmamma inte vill att vi går ut för mycket (typ varannan dag), men det finns inte så mycket att göra i huset förutom min dator, men min värdmamma tycker inte om att jag sitter så mycket vid den heller. Sen accepterar hon inte riktigt att jag umgås så mycket med min närmaste killkompis, för sådana är typ reglerna. Men jag menar det finns inget annat att göra, och jag upplever så mycket mer med mina vänner och honom än med min värdfamilj. Då vi i värdfamiljen inte gör någonting längre, vi har inte varit i Timmins på ett bra tag, sen åkte vi aldrig iväg och fisakde under mayrun. Ja inget händer, om man inte räknar med the babyshower för Jenn i söndags. Vilket var intressant att se på, för vi har väl inget sånt hemma? Att man har en mottagning innan eller efter födelsen för att ge gåvor till barnet.
Vad har mer hänt i veckan, ja jag åkte till Pat i fredags igen, men innan mötte vi upp Katelyn, Mark and Nathaniel på Timmies och de följde med hem till Pat's för att kolla på hans bil. Och jag fick se en älg den dagen, dock hade jag inte kameran till hands, nästa gång kanske!
Sen i lördags kom Jessy (J-M girlfriend) hit och vi firade Yvon, för han hade fyllt år i torsdags. Så Jessy och Lucies vän från Timmins, Francine, var här för att hjälpa till med the babyshower dagen efter.
Så i söndags var då babyshowern (som man har när någon ska ha sitt första barn), finns inte så mycket att säge egentligen, vi hade förberett lite lekar för gästerna och det serverades mat, men jag trodde det skulle komma mer gäster.
Sen idag, måndag, har inte mycket hänt. Ska fortsätta plugga på mitt matteprov nu som jag har imorgon, sen får vi se vad som händer i veckan.

Ha det bra :)

 

Me and my artproject :)

Som projekt i bilden skulle man göra något med en arch, och jag valde att göra detta i lera, vilket inte var det enklaste, och jag är nöjd men jag känner att jag kunde ha gjort så mycket bättre, men min lärare och alla andra gillade och jag fick högsta betyg på den, så ska väl inte klaga :P

The hall with all the decorations!

Gifts before!

Gifts after!

Jenn with the cake!


Kommentarer
Postat av: bo

Det uppskattas att du skriver trots att jag inte kommenterar lika aktivt som du gjorde en gång i tiden ;) läser gör jag iaf! Ska bli kul att du kommer hem snart, men se nu till att njuta av varenda dag fram tills dess!!! puss o kram

2010-06-01 @ 16:20:14
Postat av: carro :)

29 dagar kvar, oj va tiden gar fort... den bara springer ivag jue.. hoppas det blir battre med vardfamiljen snart

2010-06-01 @ 17:11:00
URL: http://laspalmiz.blogg.se/
Postat av: Margaretha

Vad tråkigt att ni inte kommer överens du och värdfamiljen.Men passa på att ha skoj den tid som du har kvar där borta. Men det skall bli kull att träffa dej hemma igen,många kramar från oss.

2010-06-05 @ 23:14:12
Postat av: Parina

Vilken gullig tårta :P

2010-06-07 @ 09:11:51
URL: http://parina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0