A try to fish?!

Hej!

I veckan som har gått har det var så himla fint väder, llite regnskurar då och då dock, men 30 grader varmt på vissa dagar, och det har då varit perfekt att det har varit långledigt, mayrun kallas det. Och det är oftast den helg som alla åker iväg och fiskar med sina familjer på deras camp, eller så åker ungdomarna till en glänta som kallas Mustango (om jag har fattat det rätt) för att festa. Så i måndags (idag har vi varit lediga från skolan).
I onsdags åkte jag med Pat och Guy när de fiskade i lac Labelle, 10 min iväg från byn. Det tog ett tag innan vi bestämda plats då det var så himla mycket insekter, speciellt myggor så hela min kropp är full med stora röda myggbett nu... Det var väldigt kul och varken jag eller Guy vet riktigt hur man fiskar så Pat fick hela tiden komma och hjälpa oss. Guy fick till och med upp sin krok i en elledning XD haha men där hängde andra sen innan så det är inte bara han som lyckats med det. Sen när jag och Guy äntligen gett upp kan Pat börja fiska, men då fastnar han med sin krok på bottnen och han försöker få upp det, men lyckats inte så bra, först gömmer jag och Pat oss bakom bilen men sen står vi närmare och ja det är då det händer. (Ni vet kanske att man kan vika ett spö i mitten så det tar mindre plats) Det var det som hände, linan bryts och den del som Pat inte höll i flög 5 meter bak där jag står, och träffar min rakt i pannan.Både jag och Guy börjar skratta och Pat förstår inget. Haha, jag hörde bara ett schwish och sen en smäll, och sen började det såklart göra lite ont. Haha, men jag kunde verkligen inte luta skratta, så sen kom jag hem med en liten bula men inget man riktigt kunde se, bara känna.
Sen i torsdags kollade jag på Montreal vs Flyers och nu äntligen vann dem, men de förlorade dock i onsdags och i måndags, så de kom inte till final.
Sen i fredags kom Lucies bror på besök, det är en reunion för gamla elever som gått på den franska och engelska skolan, så han har sovit här i 2 nätter nu. Sen efter middagen gick jag hem till Guy för att kolla film med han, Tina and Pat.
I söndags åkte jag hem till Pat för middag, och det var så himla varmt ute, i måndags och i tisdags med, knappt så man kunde sova. För det räcker inte att man har fönstret öppet eller fläkten i taktet igång. Och inte mycket bättre blir det att man har en massa mygg och flugbett över hela kroppen från söndagen då man var ute i skogen och gick, men inget bugspray :O
Sen i måndagss efter många om och med,, blev det äntligen iväg och fiska med Pat, Guy and Tina. det var meningen att Erick och Josée skulle åkt med, för det var dem vi hade planerat med sen förra måndagen, men Erick var tvungen att jobba. men vid 2-tiden kom jag äntligen iväg och vi åkte till en å i närheten och efter många om och men igen och Tina i en barnflytväst kom vi äntligen väg. Det blev inget fiskande direkt bara en riktigt najs båttur på ån, men sen så var jag tvungen att vara hemma vid 5-tiden, men Guy var i. Men jag hoppade i poolen när jag kom hem. Likaså gjorde jag i tisdags, fast hos Katelyn, för hon är nu hemma igen. Sen efter det stack jag till skolan, för vi hade en till xpresso framträdande, Inte alls mycket folk så inte så kul, för det blev inget ös så inte alls lika bra som förra gången. Men skolan var i alla fall kall och skön om inte nästan för kall, men sen när man kom utomhus blev det som man är på semster och har nyss landat och går ut från flygplatsen :O Helt sjukt, Och mitt rum har de senaste dagarna kännts som det är värmare i rummet än utomhus. Och mina bett på benen kliar som bara den men tog beandryl innan jag gick till sängs igår så det slutade klia. Dock var jag så himla varm igårkväll så klockan 12 gav jag upp och gick ner och sov i soffan i vardagsrummet, och 5 min senare så komemr Lucie ner och lägger sig i den andra soffan. 7 timamr senare vaknar man upp yrvaken och vet inte vad klockan är, för mobilen med alarmet har gått under ett av soffsätena. men tur som det var hade man inte försovit sig. SEn när man gick hem på lunch blev det ett dopp i poolen och det var tänkt efter skolan med men det är för tillfället thunderstorm ute, massa blixtrar kom det och det regnade på min väg hem, så nu känns mitt sovrum mycket mer behagligt. även om det fortfarande är för varmt. Men man ska ju inte klaga.

Så ha det bra nu, hörs nästa vecka, nu ska jag ta det lugnt för att sen fösöka börja på min engelskaessay, datumet blev flyttat till måndag nu vilket jag är väldigt glad över :) Men måste få något gjort idag, så jag kan få det mesta klart imorgon.

Guy trying to fish XD


Guy, Tina, me and Pat before departure :)

Kommentarer
Postat av: Carro :)

Mkt att lasa pa en gang, men hander det mycket sa har du ju mycket att skriva om sa det ar ju inte ditt fel :p Later som du har det riktigt trevligt, hoppas allt ar bra med dig. Vi far pratar snart <3

2010-05-30 @ 16:19:50
URL: http://laspalmiz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0