Arianne and Xpresso :D

Hejsan!

Okej, på tiden att blogga nu, men jag har helt enkelt inte orkat eller haft tid för den delen och rätt mycket har hänt.

Så vad hände då förra veckan, jag kommer faktiskt inte riktigt ihåg. men jag antar att det var precis som vanligt, promenad och Tim Hortons. I Fredags var jag på filmkväll hos Katelyn med lite annat folk, sen i lördags så åkte jag hem till Pat och ja det snöade även den dagen, och det var ruskigt kallt ute XD Byn hade också någon sorts mässa över affärer i byn i byns arena så det besökte jag i lördags innan jag åkte till Pat. Sen i söndags gjorde jag nog inte så mycket.
Så nu till vad som har hänt hittills i denna vecka. Lucie lämnade mig och Roberto ensam hemma måndag eftermiddag till onsdag eftermiddag, då hon åkte till Jenn i Timmins för hon skulle bli induced vid 16-tiden på måndagen. Sen efter 20 timmars smärta för Jenn så beslutade de att hon skulle in för kejsarsnitt, så vid 20-tiden på tisdagen så föddes en flicka vid namn Arianne, hon vägde 9,9 pounds och var 20½ inches lång, en väldigt stor bebis :O Och barnet var lite fast om jag har förstott det rätt men allting verkar vara bra med henne och Jenn nu, och de kommer hem imorgon eftermiddag. Hon blev 12 dagar försenad. Så nu har Lucie det ur världen och hon went crazy yesterday med barnklädesköpande, nu när hon äntligen vet könet, men det har inte stoppat henne från att handla tidigare. Ja, Lucie är egentligen inte tillåten att lämna oss helt ensam, och det var bara Sylvie som ringde en gång för att kolla till oss. Och det roliga var att vår IEC ringde när hon var iväg XD Men det var skönt att vara ensam hemma for once, då man inte riktigt behöver bry sig om vad Lucie säger :P
Sen har det varit more Stanley Cup och efter en väldigt spännande match igår har nu Montreal gått vidare, de har spelat mot de två bästa lagen i serien och vunnit, så nu blir det bara att se vad som händer på fredag när de börjar den nästa omgång, mot vilket lag vet jag inte. Men förhoppningsvis kan jag komma väg till Erick och kolla på matchen, annars blir det kanske bio :)
Sen vet jag inte om jag har sagt det tidagre men jag skulle sjunga en svensk låt på skolans årliga koncert, vid namn Xpresso. Så efter lite tränande för oss alla hade vi koncert i tisdagskväll, synd bara att Lucie inte kunde vara där och kolla. Så jag sjöng Det är över nu med Gyllene Tider och det spelade ju ingen riktigt roll om jag sjöng fel eller inte, för ingen förstår svenska eller känner till sången, men det irriterar så klart mig, men alla tyckte det lät bra så jag får lita på det. Och jag var inte så värst nervös men Célyne gjorde mig nervös genom att hela tiden fråga om jag var nervös eller inte :P Det var en massa farmförandet och allt tog 3 timmar. Mest sång men vi har några "komiker" i skolan, Riley and Pou, de gör comedie för Téléregard, väldigt roliga killar. Synd bara att allt var på franska så jag förstod inte alla skämt, men Pat fick översätta till mig så gott han kunde :)
Sen i onsdags efter första lektionen åkte jag till Iroquois Falls för att framföra gårdagens koncert för den franska skolan där. Och imorgon, fredag, kommer de hit till min skola och ska framföra deras Xpresso :)

Så det var nog allt jag skulle säga, vet inte om jag kommer att blogga igen på söndag, skrev ju det mesta nu, och jag vet inte heller om jag och Roberto ska åka med Lcuie och Yvon till New Liskeard lördag-söndag för att kolla på när Jessy har sin riktiga graduation, men själva graduationen varar för typ 6 timmar, inte kul och vi båda hoppas att vi kan stanna hemma, så vi kan vara med våra vänner. För hemma vill vi inte direkt vara, och speciellt inte nu när bebisen kommer att komma hit för uppenbarligen skriker den hela tiden, nej men nästan. Så jag måste verkligen få tag i öronproppar.
Ja det var allt, ha det bra och go Habs go!!!

Btw glömde säga det, råkade fördärva min kamera ännu mer än jag redan hade gjort, så den slutade fungera för jag tappade den i golvet när zoomen var ute så zoomen ville inte komma tillbaks, men efter att slått den golvet en gång, och två gånger på bordet, funkar den igen. Haha, med lite våld löser sig allt ;)

Pat and me :)

Eric, me, Marc, Justin and Riley :)

 


Kommentarer
Postat av: Dessi

du är så söt anna :) har nyheter att berätta sen!

2010-05-14 @ 00:05:04
Postat av: Carro :)

sa de blev en flicka va skoj halsa grattis eller nat :p oj va modigt av dig att sjunga for hela skolan, de skulle icke ja gjort :p go anna haha ja lite vald loser allt du e knas bastis :p men gillar dig anda :)

2010-05-14 @ 19:39:01
URL: http://laspalmiz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0